Kompiuteriai yra sudėtingi prietaisai, kuriose ne tik įmontuota įvairių kompanijų techninė įranga, bet taip pat veikia programinė įranga sudaryta iš tūkstančių kodo eilučių, ir dar naudojamos kelios tvarkyklės. Tad, stebėtina, kad šiuolaikiniai kompiuteriai apskritai yra tokie stabilūs.
Darbe net ir sudėtingas kompiuterines problemas dažniausiai lengvai išspręs IT specialistai, tačiau yra daug kitų smulkių ir paprastų problemų, kurios nuolat kyla ne tik darbo, bet ir asmeniniame kompiuteryje. Gera žinia yra ta, kad daugelis kompiuterio problemų turi paprastus sprendimus. Tad išmokus atpažinti ir išspręsti tokias problemas, sutaupysite daug laiko ir pinigų.
Toliau pateikiamos dažniausiai pasitaikančios kompiuterio problemos, galimos jų atsiradimo priežastys, bei kai kurie sprendimų variantai. Dažnai kompiuterių remontas gali būti ne visiems priieinamas, dėl to susipažinkite su dažniausiais kompiuterio gedimais ir gal pavyks jo išvengti.
Yra daug priežasčių dėl kurių kompiuteris gali netikėtai išsijungti, arba iš viso neįsijungti. Nuo paprasčiausio netinkamai prijungto įkrovimo laido iki įvairiausių virusų veiklos. Dažniausiai šią problemą sukelia sutrikęs įkrovimas. Ne įsijungiant kompiuteriui pirmiausia reikėtų patikrinti ar įkrovimo laidas iš abiejų galų yra tvirtai prijuntas. Tai yra tiek prie pačio kompiuterio, tiek ir prie veikiančios rozetės. Ar rozetė veikianti galima lengvai patikrinti prie jos pabandžius prijungti kitą elektrinį prietaisą. Jei yra akivaizdu, kad kompiuteriui pakanka elektros energijos (tai gali indikuoti degančios lemputės arba veikianti aušinimo sistema), tačiau jis vistiek ne įsijungia, tuomet galimos ekrano problemos. Ypač jei tai stacionarus kompiuteris prijungtas prie išorinio monitoriaus. Tokiu atveju reikia patikrinti ar monitorius tinkamai prijuntas prie kompiuterio, pabandyti jį išjungti ir vėl įjungti. Jei tai neveikia, pabandyti prijungti kitą monitorių. Nešiojamas kompiuteris gali būti miego režime ir nenorėti iš jo pabusti. Tuomet tereikia visiškai išjungti kompiuterį (išjungimo mygtuką palaikyti paspaudus 5 sekundes) ir vėl iš naujo jį įjungti.
Jei jūsų kompiuteriui jau daugiau nei 2 metai, tuomet tikėtina jog paprasčiausias programėlės atidarymo veiksmas trunka kone penkias minutes. Tai dažna senesnių kompiuterių problema su kuria susiduria dauguma, nepriklausomai nuo turimo įrenginio specifikacijos. Sistema, kuri yra perkrauta įvairiomis programomis, tikrai turės vieną ar net kelias programas kurios naudoja per daug resursų ir tokių būdu sulėtina visos sistemos darbą. Norėdami atrasti tokias programas, į pagalbą pasitelkite „Užduočių tvarkyklę“. Windows 8, 8.1 ir 10 tai galima padaryti vienu metu paspaudus „Ctrl“, „Shift“ ir „Esc“ mygtukus. Atsiradusiame lange paspaudus „CPU“, „Atmintis“ ir „Diskas“ surūšiuosite programų sąrašą taip, kad daugiausiai išteklių naudojančios atsidurs ekrano viršuje. Naujos užkardos įdiegimas ir antivirusinių programų atnaujinimas taip pat gali padėti paspartinti kompiuterio veiklą.
Yra galimi 2 keistų garsų sukėlėjai, pirmiausia tai triukšmingas ventiliatorius aušinantis jūsų procesorių. Jį pakeisti nėra sunku. Tačiau jei kartkartėmis išgirstate keistus ir anksčiau negirdėtus garsus primenančius girgždėjimą, vibraciją, stuksėjimą, tai gali reikšti jog jūsų standusis diskas skaičiuoja paskutines savo darbo valandas. Standieji diskai dažnai kelia triukšmą prieš pat gedimą, tad išgirdus keistus garsus vertėtų sukurti atsargines svarbių failų kopijas. Daugėlyje kompiuterių jau yra įdiegtos techninės įrangos diagnostikos programos, jei jūsų kompiuteris jos neturi – lengvai galima rasti nemokamų alternatyvų internete. Jei diagnostinė programinė įranga negali nieko padaryti, tai tiesiog reiškia, kad problema yra susijusi su įrenginio technine įranga. Tokiu atveju nelieka nieko kito, tik ją pakeisti.
Lėtas ar senas kompiuteris dažnai gali „sustingti“. Pagrindinė to priežastis yra resursų trūkumas. Prieš atsirandant šiai problemai, pirmiausia pradeda lėtėti „Windows“. Sustingęs ekranas gali būti nepakankamo RAM, registro konfliktų, sugadintų ar trūkstamų failų ir kenkėjiškų programų požymis. Sustingus kompiuteriui dažniausiai nelieka kitos išeities kaip tik bandyti paleisti kompiuterį iš naujo, rizikuojant prarasti visus ne įrašytus duomenis.
Tai viena iš labiausiai erzinančių problemų. Kai darbo ar kitos veiklos eigoje kompiuteris netikėtai nusprendžia persikrauti. To priežastimi gali būti tiek technininis tiek ir sistemos gedimas, kenkėjiškų programų veikla ar kita. Sunku tiksliai nustatyti dėl ko kompiuteris automatiškai paleidžiamas iš naujo. Dažniausiai tai atsitinka po „Windows“ atnaujinimų. Jei jūsų tvarkyklės yra pasenusios, kompiuteris gali įstrigti perkrovimo cikle. Taip nutinka dėl to, kad jūsų įrenginys negali tinkamai „bendrauti“ su jūsų sistema. Todėl svarbu patikrinti, ar jūsų tvarkyklės yra atnaujintos.
Dažnai pasitaikanti, ir lengvai išsprendžiama problema. Internetas gali veikti lėtai arba išvis neveikti dėl 2 priežasčių; tai vidinės problemos (susijusios su interneto įrenginiu) ir išorinės problemos (susijusios su interneto paslaugų teikėju). Kartais energijos svyravimai ar per ilgas modemo naudojimas gali jį perkrauti. Norėdami viską atstatyti į normalią būseną, tiesiog išjunkite modemą, palaukite kelias minutes ir vėl įjunkite. Daugeliu atveju tai išspręs lėto interneto problemą. Kartais pašaliniai procesai, tokie kaip programinės įrangos atnaujinimai ar kitos programos, kurioms reikalingas internetas, gali naudoti jūsų duomenis, todėl sulėtėja interneto greitis. Tiesiog patikrinkite tai savo užduočių tvarkyklėje ir išjunkite nereikalingas programas.
Tai dar vadinamas mėlynasis „mirties ekranas“ atsiranda po to kai įvyksta kritinė klaida, kurios sistema negali apdoroti ar pataisyti automatiškai. Paprastai galima pamatyti mėlyną ekraną įrašant naują „Windows“ versiją, jungiant kompiuterį arba staiga, aktyviai naudojantis kompiuteriu. Kartais tai gali būti liūdnas veidas „:(“ mėlyne fone, kuris reiškia, jog nepakanka informacijos, kad būtų galima nustatyti problemą.
Jei jūsų kompiuterio operacinė sistema ar kita programinė įranga nebereaguoja į jūsų komandas arba iš viso nustoja veikti, pabandykite iš naujo paleisti kompiuterį ir atlikti virusų nuskaitymą. Kad ši problema nepasikartotų, įdiekite patikimą antivirusinę programinę įrangą. Na ir galiausiai, jei jums patiems nepavyksta išspręsti iškilusių problemų, nedvejokite susisiekti su šios srities specialistais.